وانتهای چینی از سر و کول بازار ایران بالا میروند. از جک T۸ بگیر تا فوتون G۷ یا پیکاپ زاگرس و فوتون تونلند جدید، همگی جزو پیکاپهای پرچمدار چینی در ایران هستند. اما اگر به دنبال محصولات ارزانتر هستید، باید سطح توقعات خود را پایینتر بیاورید و به محصولاتی مانند ایسوزو دی مکس و پیکاپ تاگا قانع باشید. البته دی مکس جزو وانتهای کامپکت و کوچک محسوب میشود و کار خیلیها را راه نمیاندازد؛ دقیقا برعکس وانت ایسوزو ری مکس. در ادامه به صورت مفصل راجع به تمام امکانات و آپشنهای این وانت بزرگ صحبت میکنیم و درمورد شانس واردات آن به ایران حرف میزنیم.
این خودرو میزبان دو موتور مختلف است که هر دو آنها، شرایط ورود به ایران را دارند. پیکاپ ایسوزو ریمکس بنزینی از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی بنزینی بهتره میبرد که حدود ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را با تحویل راننده میدهد. مدل گازوئیلی به موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری توربو دیزل مجهز شده است که توان آن تقریبا به ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور میرسد.
گیربکس پیکاپ ایسوزو ریمکس هم بسته به انتخاب راننده میتواند گیربکس ۵ یا ۶ دنده دستی باشد و فعلا از گیربکس اتوماتیک خبری نیست. وانت دوکابین ایسوزو ری مکس در نسخه استاندارد با سیستم محرک دیفرانسیل عقب راهی بازار شده اما مشتریان میتوانند مدل ۴WD را هم انتخاب کنند.
در مقام مقایسه بد نیست اشاره کنیم که پیکاپ DMAX در ایران فقط با موتور ۳ لیتری توربو دیزل قابل خریداری است و حدود ۲۰ اسب بخار هم بیشتر از مدل Remax دارد. پلتفرم پیکاپ ایسوزو ریمکس هم هیچ فرقی با دی مکس وارداتی به ایران ندارد و اکثر قطعات آنها نیز مشترک است. از جمله امکانات ایسوزو Remax میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
ابعاد و اندازه ایسوزو دی مکس جدید به ۵۳۳۰/۵۶۱۵ میلی متر طول، ۱۸۶۰ میلی متر عرض و ۱۷۸۵/۱۸۳۰ میلی متر ارتفاع میرسد. فاصله محورها هم بسته به مدل انتخابی، ۳۰۹۵ یا ۳۳۸۰ میلی متر خواهد بود. فضای قسمت بار هم ۱۴۸۰/۱۷۷۰ میلی متر طول، ۱۵۳۰ میلی متر عرض و ۴۸۰ میلی متر عمق دارد. اگر این خودرو به ایران وارد شود، میتواند لقب یکی از بزرگترین پیکاپهای بازار را داشته باشد؛ آن هم با طول ۵.۶ متر!
از هر نظری که نگاه کنیم، پیکاپ ایسوزو ریمکس از دی مکس بزرگتر است و همردهی آمیکو آسنا و بهمن G۹ قرار میگیرد. جلو پنجره و چهرهی وانت دوکابین ایسوزو ری مکس نسبت به دی مکس، کاملا فرق دارد و اصلا از آن طراحی خسته کننده خبری نیست. در این قسمت از کروم کاریهای بیشتری استفاده شده و مه شکن و دی لایتهای مدرن را هم میبینیم.
این دسته از وانتها، اصولا در نمای کناری حرفی برای گفتن ندارد و برای سهولت در تعمیر و صافکاری و …، نمای کناری آنها ساده است. درست مثل نمای عقبی!
اتاق و داشبورد پیکاپ ایسوزو ریمکس نسبت به دی مکس، چند پله بالاتر قرار دارد نه ساده و معمولی است و نه لوکس و پرچمدار. از فرمان دی کات و داشبورد نرم و کلاستر دیجیتال خبری نیست اما مولتی مدیای ۸ اینچی و دوربین دنده عقب و شارژر فندکی را هنوز داریم. همچنین وانتهای کاری، باید قسمتهای زیادی برای گذاشتن وسایل در کابین داشته باشند که اتاق و داشبورد پیکاپ ایسوزو ریمکس چنین چیزی را نشان نمیدهد.
قیمت پیکاپ ایسوزو ریمکس حدود ۱۴ هزار دلار است که اگر به ایران وارد شود، تقریبا کمتر از ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خواهد شد. هرچند که با توجه به فروش ضعیف دی مکس در ایران، احتمال واردات وانت ایسوزو ری مکس فوق العاده کم است.